Ouders

Ik wil mij in mijn stuk gaan richten op de scholen. Dus: wat kunnen scholen (en de daarbinnen vallende leraren/leiding) doen om leerlingen te motiveren?
Natuurlijk spelen andere partijen hier ook een erg belangrijke rol. Mede-leerlingen, vrienden, kennissen en andere leeftijdsgenoten zijn hier belangrijk. De belangrijkste partij naast school is echter de ouders.

De ouders hebben een enorme invloed wanneer het gaat om de motivatie van een leerling. School en ouders zijn echter wel twee totaal verschillende partijen, en daarmee twee totaal verschillende verhalen. Ik wil mij dus richten op de scholen, maar wel kort vermelden dat ouders hier ook een belangrijke rol in spelen. Het stuk zou niet compleet zijn wanneer ik ze helemaal zou weglaten. Daarom wil ik wel vermelden in welke richting ouders zouden moeten denken bij het motiveren van hun kinderen. Daarvoor ben ik nu een stuk in “puberbrein binnenstebuiten” van Huub Nelis & Yvonne van Sark aan het lezen. Verder heb ik hiervan een beeld gekregen door “Ellis en het verbreinen”.